Program
Program Przedszkola Jacek i Agatka
Warszawa Wesoła ul. Godebskiego 2
Przedszkole Jacek i Agatka jest przedszkolem dwujęzycznym : polski i angielski. Od październik 2016 roku wprowadziliśmy dla dzieci chętnych naukę języka włoskiego raz w tygodniu w celu osłuchania się z brzmieniem tego języka.
Przedszkole prowadzi zapisy dzieci przez cały rok, aż do wyczerpania miejsc. Ma ono charakter domowego przedszkola. Liczba dzieci w całym przedszkolu nie przekroczy 20 dzieci. Planowane są docelowo trzy grupy wiekowe: dzieci 3 letnich i 4 letnich i 5 letnich.
Żywienie dzieci zapewnione jest przez catering posiadający uprawnienia do żywienia zbiorowego. Śniadania i podwieczorki przygotowywane są we własnym zakresie.
Zapisy: Prowadzimy zapisy dzieci na rok przedszkolny 2016/2017. Rekrutacją objęte są roczniki 2011, 2012, 2013 i 2014 ( urodzone do czerwca)
Wszystkie dzieci objęte są zajęciami adaptacyjnymi.
Program
Przedszkole Jacek i Agatka pracuje w oparciu o program edukacji przedszkolnej zgodny z podstawą programową MEN korzystając z pakietów Tropiciele autorstwa Beaty Gawrońskiej i Emilii Raczek oraz w oparciu o Program wychowania przedszkolnego ,, Ku dziecku” autorstwa Barbary Bilewicz- Kuźnia i Teresy Parczewskiej, mający na celu wspieranie rozwoju dziecka i kształtowanie jego zdolności.
Treści dydaktyczne zawarte w powyższych pakietach są świetnie dostosowane do potrzeb naszych przedszkolaków, ich możliwości i umiejętności. Wprowadzamy od najmłodszych lat naukę czytania poprzez wykorzystanie elementów glottodydaktyki prof. Bronisława Racławskiego. W edukacji matematycznej naszych przedszkolaków korzystamy z „Dziecięcej matematyki” prof. Edyty Gruszczyk-Kolczyńskiej i Ewy Zielińskiej.
Zajęcia programowe
W ramach czesnego dzieci uczestniczą w :
- Zajęciach dydaktycznych prowadzonych przez nauczyciela:
- glottodydaktyka prof. Racławskiego - metoda bazująca na zabawach dydaktycznych, w których wykorzystuje się min.: klocki logo, dywanik glottodydaktyczny, duży drewniany , ruchomy alfabet oraz gry planszowe. Celem zajęć jest wczesne nauczenie dziecka płynnego czytania ze zrozumieniem oraz pisania, a także kształtowanie świadomości ortograficznej poprzez wspólne odkrywanie reguł,
- dziecięca matematyka prof. Gruszczyk - Kolczyńskiej - gry, zabawy i ciekawe zadania kształtujące orientację przestrzenną, dziecięce kompetencje w dostrzeganiu rytmów, kształtujące umiejętność liczenia, numerowania, klasyfikowania, dodawania i odejmowania, a także mierzenia płynów i ważenia,
- mowa i myślenie - opowiadania, wiersze, historyjki obrazkowe, inscenizacje, zagadki i pogadanki tłumaczące dzieciom otaczający je świat, zaszczepiające w nich patriotyzm, ukazujące tradycje, święta i kulturę ojczystą a także kulturę różnych krajów. Nauka płynnego i zrozumiałego dla innych wypowiadania się na dany temat, nauka logicznego myślenia oraz kształtowanie pozytywnych postaw i wartości,
- edukacja przyrodnicza - sadzenie i pielęgnacja roślin, gromadzenie okazów przyrodniczych, eksperymenty z wykorzystaniem naturalnych materiałów przyrodniczych, budzenie świadomości ekologicznej, tworzenie mini laboratoriów, obserwowanie zmian w przyrodzie,
- pedagogika zabawy - zabawy z wykorzystaniem muzyki, tańca, śpiewu, gestu, ułatwiające wzajemne poznanie i integrujące grupę, ćwiczące współdziałanie, wprowadzające odprężenie i relaks, rozwijające wyobraźnię oraz ćwiczące zręczność i sprawność manualną, - zajęciach z języka angielskiego ( 5 x w tygodniu po 0.5 godziny ) prowadzonych przez lektora - dynamiczne, urozmaicone zajęcia polegające na wspólnym śpiewaniu piosenek, powtarzaniu wierszyków, odgrywaniu scenek, uczestniczeniu w grach i zabawach ruchowych; na zajęciach lektor kładzie nacisk na naukę mówienia i rozumienia ze słuchu,
- zajęciach rytmiczno - muzycznych ( 2 x w tygodniu ) - śpiewanie, gra na instrumentach perkusyjnych, słuchanie muzyki, taniec; zajęcia mające na celu kształtowanie poczucia rytmu i estetycznego poruszania się oraz poznawanie podstawowych pojęć muzycznych oraz nazw instrumentów,( koncerty muzyczne w wykonaniu artystów Filharmonii Narodowej raz w miesiącu)
- gimnastyce ogólnorozwojowej ( 2 x w tygodniu ) metodą Kazimiery Wlaźnik oraz metodą Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne - ćwiczenia ruchowe prowadzące do poznania własnego ciała, pomagające zdobyć pewność siebie i poczucie bezpieczeństwa w otoczeniu, ułatwiające nawiązanie kontaktu i współpracy z grupą,
- zajęciach plastyczno - technicznych ( 2 x w tygodniu ) - malowanie, prace przestrzenne, rysowanie węglem i świecą, wykorzystanie farb klejowych oraz masy solnej,gliny, wydzieranki, prace konstrukcyjne z użyciem różnorodnych technik plastycznych, origami,
- warsztatach małego odkrywcy - widowiskowe eksperymenty i doświadczenia rozwijające aktywność badawczą dzieci; wspólnie odkryjemy, dlaczego pada deszcz, do czego można wykorzystać siłę wiatru, jak powstaje tęcza,
- zajęciach z dramy - drama : wykorzystuje przeżycia dziecka, jego wyobraźnię, sposób mówienia oraz zainteresowania stwarza możliwość rozwoju doświadczeń posiadanych przez dziecko. Nowo uzyskane doświadczenia - to wiadomości i kompetencje zdobyte w skutek eksperymentowania z nowymi pomysłami , rolami w konkretnej sytuacji, która mogłaby być sytuacją naturalną. Zajęcia z dramą stanowią doskonały wstęp do poszukiwań własnych zdolności interpersonalnych, rozumienia świata pełnego uczuć, emocji i relacji międzyludzkich. To zajęcia kształcące inteligencję emocjonalną, interpersonalną ( refleksyjną ), interpersonalną dziecka, niezwykle ważną we współczesnej rzeczywistości edukacyjnej ( szkoła, studia ) oraz w świecie biznesu. Drama nie jest teatrem, uczestnik dramy nie odgrywa kogoś, lecz pozostaje sobą w nowych sytuacjach.
- profilaktyce logopedycznej - gimnastyce buzi i języka na wesoło,
- licznych atrakcjach w przedszkolu - przedstawienia teatralne, koncerty, spotkania z ciekawymi ludźmi, uroczystości okolicznościowe, bale.